اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: کابینه جدید عراق فردا به «برهم صالح» و گروه‌های سیاسی ارائه می‌شود

یک نماینده پارلمان عراق گفت که نخست‌وزیر این کشور، فردا فهرست اسامی وزرای کابینه جدید را در اختیار رئیس‌جمهور و گروه‌های سیاسی قرار می‌دهد.

نماینده عراقی:  کابینه جدید عراق فردا به «برهم صالح» و گروه‌های سیاسی ارائه می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عالیه نصیف» نماینده ائتلاف «دولة القانون» در پارلمان عراق درباره جدیدترین وضعیت انتخاب کابینه جدید عراق، توضیح داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: «محمد توفیق علاوی» نخست‌وزیر عراق، فردا (چهارشنبه)، طی یک نامه رسمی به گروه‌های سیاسی و ریاست‌جمهوری، اسامی وزرای پیشنهادی خود را ارائه خواهد کرد. وی برخی اسامی جایگزین برای این وزارت‌خانه‌ها دارد تا در صورت رد هر یکی از وزرای پیشنهادی، فرد جایگزین را معرفی کند.

به گفته این نماینده عراقی، گروه‌های سیاسی کشور پس از تحویل فهرست اسامی وزرای پیشنهادی علاوی، بررسی‌های لازم را آغاز خواهند کرد. نمایندگان ۷۲ ساعت فرصت می‌خواهند تا اسامی پیشنهادی را بررسی کنند و این به آن معناست که جلسه رای‌گیری درباره وزرای پیشنهادی علاوی، دست‌کم اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری شبکه المیادین، امروز  طی گزارشی اعلام کرد که علاوی تا کنون توانسته انتخاب ۱۹ وزیر از میان ۲۳ وزیر را نهایی کند و در نظر داشته تا کابینه را به پارلمان معرفی کند اما از او خواسته شده است پس از کامل شدن کابینه اقدام به این کار کند. تا کنون هیچ کدام از نخست‌وزیران عراق از سال ۲۰۰۳ تاکنون نتوانسته‌اند در همان مرحله نخست، تمامی وزرای خود را برای کسب رأی اعتماد به پارلمان معرفی کنند و همواره برخی از وزرا با تأخیر چندماهه انتخاب شده‌اند.

طبق قانون اساسی عراق، نخست وزیر جدید عراق تا دوم ماه مارس (۱۲ اسفند) مهلت دارد که دولت خود را تشکیل دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول